انتفاد و پبشنهاد
نظر سنجی
انتخاب زبان
به نظرشما کیفیت خدمات بیمارستان درچه سطحی می باشد به نظرشما کیفیت خدمات بیمارستان درچه سطحی می باشد
عالی
خوب
متوسط
بد
تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
انتقاد و پیشنهاد ویژه مراجعین و کارمندان


بازآوری

انفورماتیک

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
مسئول واحد : نسرین مقیمی


واحد انفورماتیک بیمارستان آپادانا با تکیه بر دانش علمی و تجربه عملی در زمینه فناوری اطلاعات بیمارستانی و در راستای چشم انداز و رسالت تعریف شده سازمان بر آن است تا بستر الکترونیکی مناسب جهت پیشبرد اهداف را در کلیه زمینه های مرتبط فراهم نماید . 

از آنجائیکه کلیه عملیات مربوط به پذیرش تا ترخیص بیمار اعم از  ثبت آزمایش ، دارو ، کدهای جراحی ، خدمات پاراکلینیکی و... در نرم افزار HISثبت و ذخیره می گردد ، راهبری نرم افزار HIS  و پشتیبانی 24 ساعته کاربران ، عمده ترین وظیفه و کار اجرائی این واحد را تشکیل می دهد. 
از سوی دیگرنگاه ویژه مدیران ارشد به استفاده از گزارشهای نرم افزاری ، نمودارهای رشد سازمان و فرآیند نگری باعث گردیده تیم انفورماتیک آپادانا علاوه بر کارهای جاری و معمول در بیمارستانها ، با مشارکت در جلسات سایر واحدهای مرتبط همانند واحد پذیرش و ترخیص ، مدارک پزشکی ، امور مالی و حضور در کمیته های مختلف ، به دنبال تجزیه و تحلیل درخواستهای مدیران و کاربران بوده و با بهره گیری از تجربه سالیان متمادی در زمینه فناوری اطلاعات بیمارستان، ضمن شناسائی راهکارهای فنی ، با تبادل اطلاعات با شرکت پشتیبان نرم افزار و ارائه مشاوره های فنی بستر مناسب را جهت انجام تغییرات فراهم نماید. 
از دیگر فعالیتهای این واحد می توان به راهبری و نگهداری سایر نرم افزار ها ازجمله ، نرم افزارهای PACS ، اتوماسیون اداری ، تجهیزات پزشکی ، همکاران سیستم ، تردد، سرویس ارسال پیام کوتاه و ... اشاره نمود . 
یکی از شاخصه های بیمارستان آپادانا در زمینه فناوری اطلاعات  استفاده از بستر پیشرفته شبکه ، تجهیزات سرور ، سوئیچ ها و سخت افزار متناسب با کاربری نرم افزار های موجود می باشد که تمامی این موارد ناشی از اعتماد و اشتیاق مدیران ارشد سازمان به مشاوره های فنی و درخواستهای پرسنل واحد انفورماتیک می باشد . 
بخشی از فعالیتهای جاری واحد انفورماتیک به شرح زیر می باشد : 
• راهبری نرم افزار های موجود ( HIS ، PACS ، اتوماسیون اداری ، نرم افزارهای اداری مالی ، منابع انسانی ، کنترل تردد و تغذیه ، سرویس پیام کوتاه ، تجهیزات پزشکی ) 
• آموزش کاربران در زمینه نرم افزارها 
• مدیریت شبکه و سرورها 
• پشتیبانی و نگهداری سخت افزارها ( سرور ، سوئیچ شبکه ، کامپیوتر و پرینتر) 
• مدیریت پهنای باند اینترنت داخلی و وایرلس 
• نظارت بر قرارداد پیمانکاران مرتبط 
• شناسائی نیازهای نرم افزار و سخت افزاری کاربران و انجام اقدامات لازم جهت رفع مشکلات ایشان